15 مهر 1403
logo

پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد

دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

انجمن حمایت از بیماران التهابی روده

 

در سال 1397 دکتر رضا ملک زاده، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به افزایش شیوع بیماری های التهابی روده در ایران، عدم آگاهی کافی بیماران و نیز فراهم کردن بستری مناسب برای حمایت بیشتر این گروه از بیماران، ایده اصلی تاسیس انجمن حمایت از بیماران التهابی روده را مطرح و در نهایت با همت وی به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن و جمعی از پزشکان پژوهشکده بیماری های گوارش وکبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سال 1399 اساسنامه این انجمن به تایید وزارت کشور رسید و به طور رسمی شروع به کار کرد.

کلیه فعالیت های انجمن حمایت از بیماران التهابی روده، غیر سیاسی، غیر انتفاعی، غیر دولتی با محوریت سلامت و بهداشت بیماران التهابی روده و با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 

اهداف اصلی انجمن حمایت از بیماران التهابی روده:

  • اطلاع رسانی همه جانبه درباره بیماری های التهابی روده و علائم آن
  • دسترسی آسان و سریع بیماران التهابی روده به آخرین اخبار آموزشی، دستاوردهای علمی و امکانات دارویی
  • برگزاری وبینارهای علمی پزشکان در زمینه بیمای های التهابی روده برای افزایش آگاهی این گروه از بیماران
  • برگزاری جلسات حضوری پرسش و پاسخ بیماران التهابی روده با حضور اساتید حوزه گوارش با هدف تعامل هرچه بیشتر میان پزشکان و بیماران
  • برگزاری جلسات آموزشی برای مراقبان سلامت
  • ارائه کمک های نقدی به بیماران التهابی روده برای خرید دارو
  • ارائه دارو به بیماران نیازمند برای درمان بیماری های التهابی روده

 

فعالیت های اصلی انجمن حمایت از بیماران التهابی روده:      

با توجه به ماهیت مزمن بودن بیماری های التهابی روده، این بیماران باید مادام العمر تحت درمان قرار گیرند و این امر هزینه های گزافی را به آن ها تحمیل خواهد کرد. بنا به این امر، یکی از عمده فعالیت های انجمن تهیه مستندات بیماری های التهابی روده می باشد; که این گروه از بیماری ها بتوانند در زمره بیماری های خاص قرار گیرند و نتیجه این امر به طور قابل توجهی موجب کاهش بار مالی برای بیماران شده است.

در راستای این فعالیت ها در زمان شیوع ویروس کرونا، بیماران التهابی روده در اولویت تزریق واکسن کرونا قرا گرفتند و این امر موجب کاهش دغدغه های فکری و بهبود سلامت روان این گروه از بیماران شده است.

 

خدمات و محصولات انجمن حمایت از بیماران التهابی روده:

در راستای اهداف انجمن برای فراهم کردن داروهای موردنیاز بیماران، این انجمن با جلب مشارکت شرکت های دارویی معتبر از جمله: بهستان دارو، راسن درمان و ارکید فارمد توانسته برخی از داروها را به صورت رایگان در اختیار بیماران التهابی روده قرار دهد.

در راستای افزایش آگاهی بیماران التهابی روده، این انجمن با مشارکت شرکت ارکید فارمد موفق به چاپ کتاب «راهنمای افراد مبتلا به بیماری های التهابی روده» شده است. 

 

 

Enter your desired term to search
Theme settings