15 مهر 1403
logo

پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد

دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

دکتری تخصصی پژوهشی

 

دکتری تخصصی پژوهشی (PhD. by  Research ) یکی از مقاطع تحصیلی بالا در آموزش عالی است که به اعطای مدرک دکتری تخصصی پژوهشی می انجامد . این دوره مجموعه ای هماهنگ از فعالیتهای پژوهشی و آموزشی است که هدف از ایجاد آن تربیت پژوهشگران مسلط بر علوم مختلف، پل زدن بین علوم پایه و کاربردی با هدف ارتقای سلامت، ارتقای علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها و احیای روحیه خودباوری پژوهشگران برای دستیابی به تازه های جهان دانش است.

محور اصلی فعالیتهای دوره دکتری تخصصی پژوهشی کسب دانش و مهارت از طریق پژوهش هدفمند و نوآوری در یک رشته خاص و  برطرف کردن کاستی های آموزشی دانشجویان این دوره است.

پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب آیین نامه اجرایی برنامه دکتری تخصصی پژوهشی، مصوبه سی و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و با هدف جلوگیری از مهاجرت نیروهای مستعد علوم پزشکی ایران به خارج از کشور و کمک به پرورش پژوهشگران توانمند در این حوزه، اقدام به جذب و تربیت پزشکان علاقه مند به تحقیق و پژوهش کرده و تا کنون موفق به آموزش  14 دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی شده است که 6 نفر از این تعداد، فارغ التحصیل شده و 8 دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی نیز در حال تحصیل در این پژوهشکده هستند.

 

Enter your desired term to search
Theme settings