15 مهر 1403
logo

پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد

دانشگاه علوم پزشکی تهران

کنفرانس علمی تازه های کبد چرب به میزبانی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد برگزار شد

کنفرانس علمی تازه های کبد چرب، با سخنرانی اساتید برجسته حوزه های گوارش و کبد، رادیولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم، روز پنجشنبه 11 مرداد ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر پیرویان واقع در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد، کنفرانس علمی تازه های کبد چرب با سخنرانی اساتید برجسته حوزه های گوارش و کبد، رادیولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم روز پنجشنبه 11 مرداد ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر پیرویان واقع در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

دکتر احمد حرمتی دبیر علمی کنفرانس تازه های کبد چرب، در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری این کنفرانس گفت: بیماری کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری ها در سطح جامعه است و هرساله بار مالی و انسانی زیادی را بر آن تحمیل می کند; برخورد صحیح، کنترل و درمان این بیماری همراه با کاهش هزینه ها در ارتقای سطح سلامت جامعه موثر است. از این رو بر آن شدیم، تا با برگزاری این کنفرانس با هدف افزایش سطح آگاهی از طریق ارائه دانش روز، در پیشبرد اهداف گام رو به جلویی برداریم.

در این کنفرانس که با تلاوت آیاتی از قران مجید شروع شد; ضمن خوشامدگویی به مدعوین و شرکت کنندگان، با ارائه سخنرانی اساتید برجسته ای از جمله «دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه»، «دکتر احمد حرمتی رئیس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد»، «دکتر مهدی صابری فیروزی»، «دکتر سید موید علویان»، «دکتر محسن نصیری طوسی»، «دکتر اکرم پورشمس»، «دکتر مجید سروری»، «دکتر رایکا جمالی»، «دکتر محمود سجادی» و «دکتر احسانه طاهری» ادامه یافت.

در کنفرانس تازه های کبد چرب که با استقبال بسیار خوبی از گروه های پرستاری، علوم تغذیه، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، پزشکان عمومی، جراحان عمومی و فوق تخصصین حوزه های گوارش و کبد و غدد درون ریز و متابولیسم مواجه شد; عناوین فیزیوپاتولوژی و اپیدمیولوژی کبد چرب در ایران، علائم بالینی، NAFLD، NASH، فیبروز، سندروم متابولیک، چاقی، تغذیه، درمان های رادیولوژیک، دارویی، غیر دارویی، جراحی و آندوسکوپیک و عوارض کبد چرب مطرح شد; و در انتها با پنل آینده کبد چرب و پرسش و پاسخ، با مدیریت دکتر احمد حرمتی و ضمن قدردانی وی از سخنرانی گرانقدر اساتید و حضور ارزشمند شرکت کنندگان به پایان رسید.

 

 

 

فاطمه مرادی
Author:

فاطمه مرادی

تصاویر

Enter your desired term to search
Theme settings