15 مهر 1403
logo

پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد

دانشگاه علوم پزشکی تهران

کنفرانس علمی تازه های ERCP به میزبانی پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد برگزار شد

کنفرانس علمی تازه های ERCP، با سخنرانی اساتید برجسته حوزه گوارش و کبد، روز پنجشنبه 5 مهر ماه سال جاری در سالن کنفرانس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد، کنفرانس علمی تازه های ERCP با سخنرانی اساتید برجسته حوزه گوارش و کبد، روز پنجشنبه 5 مهر ماه سال جاری در سالن کنفرانس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد برگزار شد.

دکتر احمد حرمتی دبیر علمی کنفرانس، در گفتگو با روابط عمومی پژوهشکده گفت: ERCP یک روش پیشرفته و نسبتا کم خطر در تشخیص و درمان برخی مشکلات مجاری صفراوی و دستگاه گوارش می باشد; فراهم آوردن بستری مناسب جهت ارائه دانش روز در این زمینه برای افزایش آگاهی و به روز رسانی دانش متخصصان، باعث کاهش بار بیماری ها و ارتقای سطح سلامت جامعه خواهد بود. از این رو بر آن شدیم تا با برگزاری کنفرانس تازه های ERCP این مهم را در جامعه فراهم آوریم.

در این کنفرانس که با تلاوت آیاتی از قران مجید شروع شد; ضمن خوشامدگویی به مدعوین و شرکت کنندگان، با ارائه سخنرانی اساتید برجسته ای از جمله: «دکتر احمد حرمتی رئیس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد»، «دکتر رسول ستوده منش»، «دکتر امیر انوشیروانی»، «دکتر امید قائمی»، «دکتر عطیه مقتدایی»، «دکتر محسن مسعودی»، «دکتر محمودرضا خوانساری»، «دکتر محمد باقری»، «دکتر مهدی محمدنژاد» و «دکتر امیر صادقی» ادامه یافت.

در کنفرانس تازه های ERCP که با استقبال بسیار خوبی از گروه های پرستاری، علوم تغذیه، بهداشت، پزشکان عمومی، جراحان عمومی و گروه های داخلی مواجه شد; عناوین درمان انسداد مجاری صفراوی توسط رادیو اینتروشن، عوارض زودرس و دیررس ERCP، PEP، ERCP در تنگی های خوش خیم، بدخیم و بیماران جراحی شده و روش های کانولیشن مجاری صفراوی با کمک EUS و کمک رادیو اینتروشن مطرح شد; و در انتها با پنل پرسش و پاسخ، با مدیریت دکتر احمد حرمتی و ضمن قدردانی وی از سخنرانی گرانقدر اساتید و حضور ارزشمند شرکت کنندگان به پایان رسید.

 

 

فاطمه مرادی
Author:

فاطمه مرادی

تصاویر

Enter your desired term to search
Theme settings